dinsdag 15 januari 2013

Mens en zingeving

Geluk .. Geluk .. Geluk
Waar moeten we het zoeken? Daar is geen antwoord op te geven. Iedereen moet zijn eigen geluk weten te vinden in het leven. Dit is dan toch mijn mening. Voor iedereen is dit namelijk verschillend. Sommigen vinden het geluk in de kleine zaken van het dagelijkse leven, anderen ervaren dan geluk door de duurste auto te kopen. MATERIALISME!
Volgens mij beseffen de mensen die bijna niets hebben of bijna alles zijn verloren, maar al te goed dat geluk in de kleine dingen te vinden is. Een glimlach, een knuffel, ... het zijn allemaal kleine gebaren die zoveel voor iemand kunnen betekenen.
Voor mij zit het alledaagse geluk in de mensen om me heen: familie, vrienden, vriend, ... Als ik iemand kan helpen doe ik dit onmiddellijk. Het maakt mij namelijk gelukkig als ik een ander heb kunnen helpen. Ik weet namelijk ook dat zij ervoor mij ook zijn als het iets moeilijker gaat.

Groetjes Brittany

2 opmerkingen:

  1. Brittany

    Als je steeds voor het geluk van een ander zorgt, breng je dan op bepaalde momenten jezelf niet in problemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan natuurlijk niet alles doen voor iedereen. Maar soms werk ik mezelf wel in de problemen, omdat ik geen neen kan zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen