dinsdag 15 januari 2013

Mens en zingeving

Beste bloggers

Wie is God voor mij.. Als ik klein was dacht ik altijd dat de wolken aan de hemel God waren. Deze waakten altijd over mij en als ik het moeilijk had kon je me altijd buiten terugvinden. In het verleden heb ik heel veel meegemaakt (ziekte, verlies, scheiding van ouders, ...). Op deze momenten heb ik het dan toch moeilijk gehad om te geloven in God. Ik vroeg me dan af waarom God mij dit aandeed, wat ik hem had misdaan. Vandaag de dag geloof ik in God, maar op een heel andere manier. God zit volgens mij in iedere levend wezen die capabel is om liefde te geven. God zit in het dagdagelijkse geluk van de mens. Op moeilijkere momenten vraag ik me nog steeds af wat ik misdaan heb.

Groetjes Brittany

2 opmerkingen:

  1. Ik herken mezelf in wat je hier schrijft !
    Het is inderdaad raar dat God al dat ongeluk in deze wereld toelaat, maar volgens mij wil God ons soms gewoon dingen leren uit wat er allemaal gebeurd . Denk je niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga volledig mee in je mening. God lijdt mee in ons verdriet. Maar zoals ze zeggen, na regen komt altijd zonneschijn. Uit onze donkere momenten leren we genieten van de mooie momenten.

    BeantwoordenVerwijderen